fredag 12. mai 2023

Hva får vi ut av det?

Fredag 12 mai 2023.

En tåkefull morgen på Jæren, solen kaver på og har tenkt å svi av dette lave skydekket slik at vi kan få en fantastisk solfylt helg.

Dagen i dag er åpen, det er bare å ta tak i dagen og gjøre den god. 


Jeg trekker et kort... Venter en på bedre tider bør en ha god tid.... 

Bader en i tid kommer oftere for sent... 

Nåtiden er den du bestemmer over...


 

Jeg var ikke fornøyd med første kortet og trekker to til, alle har med tid å gjøre og det er da det slå meg at det er jo det overskriften sier... Hva får vi ut av det?

Skrolletid (bla i filmer/innlegg på nettet) var egentlig det jeg ville skrive om, for i dag svei jeg av en god halv time på videoer fra nettet. Skroller, ser, skroller, ser... føler lite og ingenting... så kommer en video og tårene bare triller. Jeg er fornøyd, tenk en halv time med tull før noe traff meg. Hva får jeg utav det? 

Må vi tilbake til start? Ja la telefonen bli en slik Ringe-telefon igjen? Jeg er flink til å snakke i telefonen, det er ikke det, men hva skal vi med alle disse filmsnuttene og informasjonen som flimrer foran øynene våre, hvor vi sitter med mobilen i hånden uten egentlig og bry oss.

Filmen som fikk kontakt med følelsene min i dag var en flott mann som stilte seg opp i ei gågate med en plakat. Dersom du ikke er en rasist, gi meg en klem... Han fikk mange klemmer han... Det traff meg midt i hjertet.

Etter dette ramla jeg inn i Facebook, eller var det der jeg egentlig var hele tiden? Der tyter meninger ut over en lav sko, denne dagen fikk jeg litt sånn der hakeslepp... Det endte med at jeg slettet en bekjent fra venne-listen, det ble for mye negativitet, stikkordene er anti-vaksine og dårlige holdninger i kjærlighetens mangfold. Nå skal jeg slippe og starte dagen med negative innlegg fra den dama.
Da blir det mer plass til glede.

Mitt motto er å væra jille bara jille! (Være snill bare snill)

Hva får vi ut av det? Nett-troll, moro-snutter, hat-ytringer, gleder som deles, ja vi får vel egentlig litt av alt, men er det vi som styrer informasjonen? Nei... jeg har i hvert fall null kontroll på hva som serveres på mobil og PC skjerm i mine skrolle-økter. 

Kanskje jeg nå skal innføre Mobil-hotell for min egen del, slik ungår jeg flimring foran øynene med alskens forklaringer og lyder, samt at den der skrolle-fingeren får litt kvile. Da slipper jeg også målretta reklame, spesial designa filmsnutter og nett-troll kommentarer.


Det er kun NÅ-TIDEN jeg bestemmer over, derfor vil jeg ta grep og redusere negative påvirkninger utenfra, nett-troll slettes og meningsløs skrolling/nett-surfing skal nå reduseres. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar