torsdag 12. oktober 2023

Høstens energi

Høsten er her, med uvær og storm, kroppen og hodet henger ikke helt med. Er det svingningene, er det vinden, eller rett og slett mangelen på sol-lyset som gir meg en energi-lekasje. Jo da jeg vet at jeg har lite å gå på, og at jeg gjør litt dumme ting av og til. Som å ha for lange rydde økter, og bli med på en topptur når jeg egentlig holder på å bygge opp hverdagsformen med 15 minutters gå-turer. 

Jeg blir jo så utolmodig, irritert og litt av. Det går for seint, eller rettere sagt denne kroppen kjenner at når høsten kommer så går det feil vei. Jeg vil være frisk, ha energi, glede og pågangsmot hele året, hvorfor får ikke denne kroppen det til.

Jeg kjeder meg. Ja det betyr jo at jeg har litt energi :-D. Ja, for jeg regner jo med at det å kjede seg også er energikrevende. 

La meg snu det hele opp ned, ja prøv og stå litt på hodet og tenk en kreativ tanke. Neste uke blir en kreativ uke, jeg har to kunstneriske treff på planen, det kan bli spennende. 

Målet med kunst-stunden på Kverneland er å kjenne på om at vi er i stand til å kose oss med kreativitet og presentere våre tanker og kunst i en blogg. Kanskje vi må ha hver sin blogg, istedet for å ha en felles, da vil vi få dobbel eksponering og kanskje to forskjellige uttrykk der ute på internettet.

Jeg kjenner nå at jeg jo faktisk har noe å glede meg til, og litt og ta tak i.

Nyt dagen i all slags vær. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar